L O M A

Moiks!

Voisinpa kirjoittaa, että aurinkoista sunnuntaita tyypit, mutta valitettavasti tän hetkiset sääolosuhteet on kaikkea muuta kuin aurinkoiset. Ulkona tulee vettä ja tuulee niin, että peltikatolla varustetussa kämpässä majailu muistuttaa tällä hetkellä metelinsä puolesta pitkälti raksatyömaata :D Kelistä huolimatta meikäläisen fiilis on kuitenkin erittäinkin aurinkoinen ja veikkaan, ettei tää hymy ihan hevillä hyydy. Tämä tän hetkinen jopa hekumallisen onnellinen olotila ei sen enempää selittelyjä kaipaa, vaan tiivistyy erinomaisesti tähän yhteen pieneen, mutta tällä hetkellä mun koko maailmankaikkeuden suuresti mullistavaan sanaan - kesäloma. 



Miksi ihmeessä tämä tän sunnuntaisen työpäivän jälkeen starttaava kolmen viikon mittainen loma on mulle niin tajuttoman merkittävä ja puhun ja kirjoitan siitä, kuin mun koko elämä olisi mullistumassa?

Tämä kesä, kuten monet edelliset kesänikin, on ollut duunintäyteinen. Ammattikorkeakouluopintojeni jäätyä muutamaa kesäkurssia lukuunottamatta kesäbreikille, siirryin tekemään taas työpaikalleni täyspäiväistä viikkoa. Rakastan mun duunia (kyllä, uskokaa tai älkää, omaa työtään voi todellakin rakastaa) ja tämä oli mulle lähes itsestäänselvyys, että siinä missä koulun ohella käyn tekemässä vaan satunnaisia vuoroja, haluaisin nyt loma-ajan panostaa työhöni. 



Viime vuosi oli melkoinen - tein töitä vaateliikkeessä, ohjasin tansseja ja suoritin opinnoissani normikurssien päälle vielä ylimääräisiäkin kursseja. 365 päivää hurahti ohi melko nopeasti ja vasta tämän vuoden puolella tajusin, etten viettänyt kunnollista lomaa koko vuonna ollenkaan. Yhtenä alkukeväisenä iltana pohdinkin sitä, että vaikka mulla on äärettömän korkea työmoraali, oon myös kaksikymppinen vain tän pienen ohikiitävän hetken. Tajusin, että tänä vuonna mä haluan pitää kunnon loman. Tänä vuonna mä haluan tehdä niitä juttuja, joita muutkin mun ikäset tekee. 





Tämä vuosi on ollutkin siitä erilainen tarkasteltaessa asiaa jo tässä vaiheessa vuotta, että mä oon kerennyt jo keväällä viettämään yhden loman, joka hujahti mukavasti Kroatiassa. Nyt yhden kuusituntisen työpäivän takana häämöttää ensimmäinen kunnon kesäloma muutamaan vuoteen ja saan nauttia siitä vielä kokonaiset 21 päivää. 

Heräsin tänä aamuna viestiin, jossa yks mulle tärkeimmistä tyypeistä kirjoitti "Nyt nainen nautit täysin rinnoin, sä jos kuka oot lomas ansainnu <3 "  JA voi pojat, niin teen ja niin oon! 

Siitä, mitä tää tuleva loma tulee pitämään sisällään palaan asiaan myöhemmin!


Pusuja: Viveka 



ps. Te, joilla on loma meneillään tai se häämöttää nurkan takana - Nauttikaa, ja tehkää kaikkea sellaista, jota ette välttämättä normi arjessa ennätä. Te, joilla loma on jo takana, muistakaa, että myös duunissa voi olla ihan kivaa :D 

Kommentit

Lähetä kommentti

Sinä siellä! Jätä mulle rohkeasti kommenttikenttään kommenttia tai kirjoittele halutessasi viestiä osoitteeseen viveka.tiitola@gmail.com

Suositut tekstit