Good fall or bad fall

Heips!

Syksy on täällä ja päivät lipuu kovaa vauhtia kohti talvea. Mulla on viharakkaussuhde tähän vuodenaikaan - samaan aikaa kaikki on kaunista ja syksy kuvastaakin tietyllä tapaa mulle aina uutta alkua, siinä missä kevätkin. Vanhat lehdet tippuu hiljalleen pois ja peittyy talven tullessa lumen alle - on aika sulkea elämästä pois itselle haitallisia tekijöitä ja tietyllä tapaa rauhoittua, keskittyä niihin tehtäviin mitkä ovat oikeesti olennaisia ja niihin ihmisiin, jotka oikeasti merkitsevät. Kaiken kesän riekkumisen jälkeen sekä tämän hetkisen suorittamisen keskellä, on aika antaa itselle aikaa myös  levätä. Samaan aikaan syksy tuo mukanaan kuitenkin myös tietynlaista luopumisen tuskaa ja kesän huoleton fiilis vaihtuu helposti asioista murehtimiseen ja arjesta stressaamiseen. Ristiriitaista onkin se, että yhtä laillahan mä ja varmasti moni muu siellä ruudun toisella puolellakin teen töitä myös kesäisin - silloin energiaa tuntuu olevan vaan ihan eri tavalla kaikkeen muuhunkin, eikö totta?

Syksy on siis mun mielestä täynnä niin risuja kuin ruusujakin. Paljon hyvää, mutta myös juttuja, jotka ärsyttää.


Luonto 

Vuosi toisensa jälkeen innostun aina syksyisin lenkkeilemään - ulkona on jotenkin super raikas ilma ja maisema, joka ympäröi suoraan mun takapihalta lähtevää pururataa on täynnä kauniita syksyn värejä. Ihan parasta mielen ja sielun terapiaa. Menee siis ehdottomasti syksyn plussapuolet listalle!




Sade ja kylmyys. 

Kyllä, pukeutumiskysymyksiähän nämäkin vaan on, mutta tietyllä tapaa mukavuudenhalusena ihmisenä sade ei kuulu mun lemppareihin. Tänä syksynä oon myös huomannut, että poikkeuksellisen kuuman kesän jälkeen tää syksy on tuntunut super kylmältä, vaikka oikeestihan tuolla on ollut suhteessa vieläkin lämmin. Hassua!



Koulu 

Aina syksysin mun koulumotivaatio tuntuu olevan jotenkin korkeimmillaan. Tää syksy on ollut opintojen puolesta tosi hektinen, kun mulla menee valinnaisia kursseja vielä omien kurssien päälle. Etenkin nämä valinnaiset kurssit on kuitenkin ollut tosi mielenkiintosia. Työharkkaa ja opparia kohti mennään kovaa vauhtia ja ilmoitinkin yksi päivä jo äidille, että millaiset valmistujaisjuhlat haluan. Heh, hyvä aloittaa hyvissä ajoin (lue ainakin yli vuotta aiemmin) partyjen suunnittelu niin pysyy vähintäänkin motivaatio korkealla :D

Pimeys 

Pienenä pelkäsin pimeää kuollakseni. Nyt aikuisiällä se ei enää juurikaan pelota, mutta sen sijaan ärsyttää ja paljon. Valon väheneminen vaikuttaa monilla meistä suorassa yhteydessä vireystilaan - aamulla on usein vaikeampi herätä, kun on hämärää. Kesässä yks parhaista jutuista lämmön ja auringon ohella onkin just se valonmäärä ja kaipaankin sitä taas jo tässä vaiheessa syksyä..

Ihmiset ympärillä 

Hei, ihan parasta. Vaikka vuodenajat vaihtuvat toisiin, saan tänäkin syksynä olla äärettömän kiitollinen siitä millaista porukkaa mulla on ympärilläni. Syksyisin on ihanaa höpötellä ja kahvitella parhaiden ytävien kanssa kivassa kahvilassa tai sitten vaan ihan kaverin sohvalla lämpöisessä. Kesällä tuntuu, että ollaan aina menossa - nyt on kiva myös vaan oikeesti olla ja parantaa maailmaa juttelemalla syvällisiä kaikesta maan ja taivaan väliltä. Meillä on myös ollut ihan mahtavia "puhelintreffejä" kauempana asuvien ystävieni kanssa, kesäisin kun tuntuu, että kaikki on koko ajan liikenteessä, eikä tällaiseen jää aikaa.





Syksyisin mulla on myös (etenkin nyt aikuisiällä) tuntunut olevan vastapainona työnteolle ja koulujutuille myös kaikenlaista kivaa ohjelmaa ja juhlia. Omat synttärit, ystävien synttäreitä, tupareita ja milloin mitäkin kissanristiäisiä. Tänä vuonna myös aivan ihanat valmistujaisjuhlat, joiden toisesta juhlakalusta mun nappaamia kuvia alla. Kuvista tuli todella onnistuneita, vaikka itse sanonkin - tosin malli on niin upea, että siitä saisi kuka tahansa ikuistettua upeita otoksia.








Loppupeleissä, ei tää syksy nyt niin kehno vuodenaika ole, vaikka helposti kesän loppuessa sen tulo aina hetken ahdistaakin. Ja hei, 65 yötä yhteen lempparijuhlaan eli jouluun. Tänä vuonna meillä onkin mun parhaan ystävän kanssa vähän spesiaalimpeja suunnitelmia joulukuulle, siitä lisää myöhemmin.


Eilen suuntasin messukeskukseen I Love Me - messuille. Ihan huikea päivä, josta sain ammennettua älyttömästi inspistä myös tänne blogin puolelle. Seuraavaksi palailenkin messukuulumisten ja mun top 10 lemppari kauneudenhoitotuotteen parissa.

Ihanaa ja rentouttavaa lauantaita kaikille, mä suuntaan pitkästä aikaa koko viikonlopuksi töihin!

-V

Kommentit

Suositut tekstit