Aika hengittää



Hei! 
Isojen tunnustusten äärellä ollaan. Tänään kirjoitan jostain, mistä en odottanut kirjoittavani jo tässä vaiheessa mun somehistoriaa.

Musta tuntuu, että en saa tällä hetkellä happea sosiaalisen median kuplassa. Teen tällä hetkellä paljon töitä. Tämän ohessa kirjoitan mun opinnäytetyötä. Elämässä tapahtuu todella paljon, eikä yhden ihmisen rajalliset resurssit riitä kaikkeen. Onneksi niiden ei myöskään tarvitse riittää.



Tällä hetkellä ei vaan yksinkertaisesti tunnu luonnolliselta tehdä somea aktiivisesti saatika tavoitteellisesti. Ihmiselle, joka kärsii ulkonäköpaineista ja tavoittelee täydellisyyttä kaikessa, somemaailma voi näyttäytyä negatiivisessakin valossa nimim. tämän olen itse oppinut viime aikoina kantapään kautta.

Valmistun digitaalisen liiketoiminnan tradenomiksi ja seison täysin tutkintoni takana. Digitaalinen liiketoiminta ja sosiaalisen median ratkaisut lukeutuvat mun asiantuntijuuteen ja tulen varmasti tekemään tulevaisuudessa näiden molempien kanssa paljon töitä. En siis missään nimessä kyseenalaista digitalisaation mukanaan tuomia ratkaisuja yleisellä tasolla, mutta mitä tulee mun oman henkilöbrändin rakentamiseen, haluan pysähtyä olemaan hetkeksi taas ihan vaan Viveka.

Olen melko varma, että tulen kirjoittelemaan blogiin silloin tällöin todella rennolla fiiliksellä. Instan puolella jatkan muutaman yhteistyökumppanini kanssa töitä sopimuksen mukaan, mutta en ota vastaan enää uusia.

Kaiken tämän somekuplan keskellä olen huomannut määritteleväni itseäni muun muassa sen mukaan, kuinka monta seuraajaa minulla on ja kuka kuvistani tykkää. Olen tuijottanut omia kuviani jokaista pienintäkin yksityiskohtaa myöten ja kasvattanut päässäni välillä ihan suunnatontakin itseinhoa omaa ulkonäköä kohtaan sen perusteella kerryttääkö julkaisuni toivotun määrän tykkäyksiä. Tämä kaikki kuulostaa nyt auki kirjoitettuna todella pinnalliselta ja jopa surulliselta.


Tämä neiti keskittyy nyt hetkeksi elämään sitä oikeaa, ihan tavallista elämää ja ympäröimään itsensä someseuraajien sijaan tosielämän ihmisillä, joilla oikeasti on merkitystä.

Vamos!
-V

Kommentit

Suositut tekstit