Liike on lääke

Postaus toteutettu kaupallisessa yhteistyössä urheiluvaatebrändi Mighty Solon kanssa.



Puhutaanpa taas pitkästä aikaa urheilusta. Siitä treenin aikaisesta ja jälkeisestä adrenaliiniryöpystä, joka auttaa hetkeksi unohtamaan kaiken muun. Tähän hyvänolon fiilikseen oon itse koukuttunut ajoittain liikaakin. Saan aika ajoin kysymyksiä mun treenaamisesta. Siitä, oonko "parantunut" ortoreksiasta ja pakkourheilubuumista. Nyt vastataan kysymyksiin!

Millainen suhde mulla on nykyisin liikuntaan?
Edelleen koukuttunut, sen myönnän. Rakastan urheilla, enkä todellakaan kiellä sitä. Käyn kuntosalilla tällä hetkellä 4-5 kertaa viikossa. Joskus salitreenin sijasta menen bodypumppiin tai lihaskuntojumppaan. Ennen ohjasin myös itse parikin tuntia viikossa. Nyt olen tauolla ohjaushommista ja vaikka kuinka rakastan sitä duunia, on tämä tauko tehnyt jo nyt kropalle ja mielelle hyvää.

Edelleen liike on mulle lääke. Se kohentaa mun fiilistä ja saa mut viihtymään omissa nahoissani paremmin. Se on niin iso osa mun elämää, etten mä osaa kuvitella mun arkea ilman sitä.

Erona siihen ortoreksiseen käytökseen on oikeastaan kiteytettynä se, että liikunta ei enää rajoita mun muuta elämää. Pahimpina aikoina mua ahdisti lähteä esimerkiksi reissuun, koska mietin vain että sitten en pääse tekemään treenejä normaalisti. Työkiireiden keskellä en murehtinut missä välissä näen ystäviä ja perhettä, vaan missä välissä kerkeän salille. Nyt jälkeenpäin ajateltuna sairaalloinen ajattelu liikunnan suhteen tekee ihmisen helposti todella itsekkääksi. Koko elämä pyörii tällöin omien treenien ympärillä.

Miten treenaan?
Kuten jo mainitsin, salilla pääsääntöisesti. En kuitenkaan noudata orjallista ohjelmaa, enkä koekaan sitä vaihtoehtoa enää itselleni mahdolliseksi. Sen sijaan treenaan fiiliksen ja kropan ehdoilla, toki kuitenkin pyrkien tekemään tasapainossa eri lihaksia. Tällä hetkellä mun lemppari kombo on selkä+vatsa treeni. Ilmankos ne onkin ainoat, jotka tuntuu tällä hetkellä kehittyvän.. :D



Mikä motivoi?
Monikin asia, mutta tässä pari tärkeintä: se oma fiilis treenin aikana ja etenkin jälkeen on ehdottomasti suurin motivaattori. Tämän lisäksi treenimiljöö ja ihmiset salilla on huippuja. Treenaan itse kuntokeskus Ykkösellä Kouvolassa ja salin kautta on saanut tutustua ihan huikeisiin tyyppeihin. Sitten vaatteet. Muutenkin kaikkea esteettistä haippaavalle tyypille kivan näköiset ja hyvin istuvat treeni vaatteet on super tärkeä osa treenifiilistä. Mukavuudenhaluisena ihmisenä arvostan myös todella sitä, että vaatteet hengittävät hyvin eikä niiden asentoa tarvitse korjailla treenin aikana.


Tämä Ghana niminen asu on saatu Mighty Sololta ja diggaan tästä ihan kympillä. Koodilla mightyviveka säkin saat - 15% alen tilauksen yhteydessä (Psst. Tällä hetkellä myös setin oston yhteydessä extra - 10%). Mulla on tuotteet koossa S.

Mikäli sulla tulee mitä tahansa kysyttävää, jätäthän rohkeesti kommenttia tai laitat viestiä esimerkiksi instagramin directillä, mut löytää sieltä nimellä vivekaeveliinaa.

-V

Kommentit

  1. Kiitos tästä postauksesta! En olekaan vielä kuullut tuosta treenivaatevalmistajasta. Täytyy käydä katsomassa, jos tarttuisi jotain käteen heiltä! :) Itse yritän vielä päästä pahimmista ortorektisista oireiluista eroon liikunnan suhteen, mutta eiköhän se tästä! Tsemppiä sulle ♡

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Sinä siellä! Jätä mulle rohkeasti kommenttikenttään kommenttia tai kirjoittele halutessasi viestiä osoitteeseen viveka.tiitola@gmail.com

Suositut tekstit