Yks mangomeloni kiitos

Postauksen kuvat by Petra Laherto

Hiekkaa varpaissa, hymyilyttää, koko ajan tekee mieli jätskiä, viini maistuu paremmalta. Poskipäille tulee pisamia, iho voi paremmin. Asukokonaisuus on jotenkin viistuhatta kertaa helpompi rakentaa ja jalassa on lempparisläbärit. Se on kuulkaas kesä. 

Voin käsi sydämellä sanoa, että en muista koska olisin viimeksi odottanut kesää näin paljon. KYLLÄ. Monet tuntuvat valittavan somessa sitä, että tuleva kesä on niin poikkeuksellinen ja kaikki kiva on peruttu - tuntuu kuin jengi ajattelisi koko kesän olevan virallisesti cancelled. Mutta voidaanko elää hetki sille, että me elettiin täällä Suomessa just sellainen puolen vuoden mittainen marraskuu. Viime talvi oli jotenkin infernaalisen synkkä ja oon ainakin ite enemmän kuin valmis vastaanottamaan kesän ton jälkeen. 

Faktahan on se, että jos vanhat merkit paikkansa pitää, kesäkuun sataa vettä. En tiedä kuinka paljon saan lokaa niskaan, jos totean ettei sekään lopulta haittaa. Sitten sitä voi hyvällä omalla tunnolla olla sisällä ja luukuttaa vaikka lempipodeja kuulokkeista. Ja jospa sen jälkeen heinä- ja elokuu vois olla oikeesti lämpimät. Tiiättekö sellaset, ettei haittaa vaikka kaikki kiva on peruttu. Sellanen, että riittää kun istuu mökin laiturilla varpaat vedessä ja vaan nauttii. Mulle riittäisi tämä. Mä yritän kääntää tän poikkeuskesän posiksi tekemällä sellasia juttuja, joita en oo ainakaan aikuisiällä juuri kesäisin tehnyt. 

Törmäsin hauskaan ajatusleikkiin, jossa kesäsuunnitelma korvataan jollakin toisella samalla kirjaimella alkavalla jutulla. Tää oli yllättävän kiva ja autto rakentaa to do listaa uusiksi, kantsii kokeilla!


Festarikesästä tulee fillarointikesä


Tän piti olla se kesä, kun meen ekaa kertaa ruissiin. Myös viime vuonna ihastuttanut Flow oli tietty to do listalla. Tältä kesältä festarit jää kuitenkin väliin ja kyllähän se harmittaa. 

Festarit vaihtuu fillarointiin. Kyllä. Ensinnäkin, kuinka hemmetin tehokasta liikuntaa on pyöräily. Yhistetään se nätteihin maisemiin ja mahikseen ruskettua samalla. Hyväksyn!


Jättibileet vaihtuu jäätelöön


Okei, jäätelöähän nyt tulee kulutettua muutenkin kesäsin, mutta tänä kesänä aion todellakin antaa mahiksen uusille jäätelömauille. Onks sullakin just joku yks tietty maku, mihin aina päädyt? Täällä yks mangomeloni kiitos. Since 2003 varmaankin. Nykysin, kun yritän muutenkin vältellä maitotuotteita (ihon+vatsan hyvinvoinnin+ kasvisruokavalion takia) oon tutustunut vegaanisiin jäätelöihin. Oatlyn jäätelöt on esim. todella jees!



Duunit vaihtuu... deittailuun?


Okei, nyt ollaan jännän äärellä. Ensinnäkin, oon tehnyt joka kesä täyspäiväsesti töitä siitä asti, kun oon ollut 17. Tän kesän osalta yks nimeltä mainitsematon asia muutti suunnitelmat täysin like I've told ja täyspäiväsen duunin sijaan keskityn tän kesän mun omaan henkilöbrändiin ja kevytyrittäjyyteen (and yes, FINALLY, mulla on oma Y-tunnus ja ensimmäiset laskutukset tän alla lähtee vetämään). Itseni kehittäminen ennen taas elokuussa alkavaa unelmaduunia jatkuu koulutusten ja kurssien muodossa tottakai myös kesällä.

Toinen myöskin jännän äärelle vievä asia on tämä - se ois kuulkaas vuorossa sinkkukesä. Ehkä luvassa on siis deittailua ja elokuvien kesäromanssi? Let's see mitä se kesä tuo tullessaan.

Matkustelun tilalle musiikkia (ja podeja!!) & mökkeilyä


Mä kuuntelen musiikkia jokaikinen päivä. Sen tahdissa sujuu niin treenit, siivoaminen, meikkaaminen kun kouluhommatki. Mulla on tietyt listat, joilla virittäytyä tunnelmaan - opiskelun taustalle studymode musaa ja niin edelleen. Oon hurahtanut myös podeihin varmaan vuos sitten ja löydän koko ajan uusia suosikkeja. Tällä hetkellä tykitän läpi Nonsensea.

Tänä kesänä mulla on ekaa kertaa vuosiin mahdollisuus mökkeillä kunnolla ja lähteä esimerkiksi porukoiden mukana mökille Kerimäelle. Siellä oon pystynyt viettämään ihan minimaalisen vähän aikaa sitten lapsuuden, koska mun duuniajat on olleet niin haastavia ja matka mökille pitkä. Odotan mökkeilyä ihan älyttömän paljon!

Kaupallisessa yhteistyössä Sudio kanssa mulla on teille alekoodi, jolla saat 15% alen verkkosivuilta. Ota siis haltuun koodi 15VT ja tilaa itelles esim. nää langattomat Ett kuulokkeet, joissa on aktiivinen melunvaimennus (jonka saa kuitenkin kytkettyä pois vaikka puhelun ajaksi) ja langaton lataus. 

Sressistä stressittömyyteen


Vaikka kesä on lähtökohtaisesti sellaista aikaa, että sitä on jotenkin paremmalla ja huolettomammalla tuulella, on mun kesiin liittynyt tietyllä tapaa myös stressi. Aikuisiällä mun kesiin on yhdistynyt äsken mainitut duunit, jotka sitoi myös viikonlopuiksi ja illoiksi. Duunipäivät meillä oli lähtökohtaisesti myös pitkiä. Tän ohella suoritin kesäkursseja amk-opinnoissa. Vapaapäivänä hyppäsin junaan ja lähdin Helsinkiin tai tein jotakin muuta. Toisinsanoen, olin kirjaimellisesti koko ajan menossa. 

Tänä kesänä mulla tulee olemaan ensimmäistä kertaa vuosiin kunnolla aikaa mun perheelle ja läheisille. Aikaa lukea kirjoja ja ulkoilla. Aikaa myös vaan olla (jossa oon kylläkin totaalisen surkea) tai ainakin yrittää opetella vaan olemaan.


Toivon, että tänä kesänä osaisin ladata akkuja. Antaa oikeesti keholle ja mielelle iisiä niin, että syksyllä oon täynnä virtaa ja valmis antamaan duuneissa itestäni taas 110% ja ehkä enemmänkin. 


XO, Viveka

Kommentit

Suositut tekstit