Reippaankin tytön on pidettävä itsestä huolta

 Kaupallinen yhteistyö Comfystore kanssa 

En ole aina pitänyt itestäni huolta. En todellakaan. Oikeestaan oon ollut just se ihminen, joka painaa satalasissa jaksoi tai ei. Oikein sellainen reipas-tyttö. Lopulta se kaikista iloisin ja reippain tyttö, saattaakin olla eniten levon tarpeessa. Tyttö, jonka kasvoilla oleva hymy Oscarin arvoinen - näytelty uskomattoman hyvin. Kaikkeen pystyväinen ja aina valmis suoriutumaan. Täydellisyydentavoittelija, jolle matalinkin aita kurotti tähtiin. 

Mulla on lupa vaan olla. Mun ei tarvitse olla aina töissä, treenaamassa tai menossa. Töiden jälkeen on ok maata sohvalla ja katsoa Netflixiä. Ekaa kertaa aikuisiällä oon oppinut tämän. Ja voi herranenaika miten hyvältä se tuntuu joskus vaan olla, ilman että päänsisäinen ääni soimaa laiskuudesta.



Yhteistyössä Comfystoren kanssa tämä reipas tyttö nauttii nykyään ihan vaan olemisesta. Comfy on vilttihuppari, joka on maailman mukavinta matskua. Lisää Comfystä myöhemmin tässä postauksessa. 

Reipas tyttö on ulkopuolisten silmissä se, joka pystyy mihin vaan. Reippaalla tytöllä ei ole hätää tai vaikka olisikin, ei reipas tyttö siihen apua kaipaa. Hän selviää kaikesta ja vähän enemmänkin. Reipas tyttö ei ole väsynyt tai sitä ei ainakaan toisille näytetä. Epäonnistuminen on häpeä. Heikkous on häpeä. 

Reippaan tytön elämässä asiat ovat helposti mustavalkoisia. Ne on joko hyviä tai huonoja, onnistumisia tai epäonnistumisia. Epäonnistuminen on yksi pahimmista peloista. Reipas tyttö on muuten aivan pirun pätevä ja etevä. Nopea liikkeissään ja saa koko ajan jotain aikaan. Reipas tyttö ei tunne sanaa loma. Ja niin, se pärjää ihan yksikseenkin.

Reippaan tytön syndrooma. Tunnistan näitä reippaita tyttöjä elämässäni. Meidän äiti on esimerkiksi ollut mun silmissä aina käsittämättömän reipas. Olen itsekin osittain sellainen. Syndroomassa ongelma on siinä, että toden totta, reipaskin tyttö voi romahtaa. Reipaskin tyttö voi olla se, joka ei enää jaksa eikä pysty. Se, joka kaipaa syliä ja apua. 

Reippaalle tytölle oman jaksamisen rajallisuuden hyväksyminen on katastrofi. On todella vaikea ymmärtää, että voimavarat ovat poissa. Lopulta juuri sen tunnustaminen on kuitenkin reippautta parhaimmillaan.” Jos­kus kaik­kein reip­pain­ta on tun­nis­taa oma jak­sa­mat­to­muu­ten­sa. Ja jos­kus suu­rin­ta sy­dän­tä osoit­taa avun tar­joa­mi­nen juu­ri sil­le, jo­ka si­tä vä­hi­ten tun­tuu kai­paa­van.”, kirjoittaa Maaret Kallio, yksi mun suurimmista esikuvista, artikkelissaan

Olen itse duracel pupumaisen energinen. Monien silmissä aina. Todellisuudessa kaikkea muuta. Joskus reippaus on sama, kun pukisi aamulla jakun niskaan. Jakku päälle, hyvä ryhti ja reippaana eteenpäin. Kotona jakku otetaan pois ja vaihdetaan mukavimpaan asuun. Sohvalla saattaa tulla pari kyyneltä.  Yhtäkkiä sitä ei olekaan enää niin reipas. Suojakuori on poistunut.

Tämä postaus on taas sellainen, jossa sydän revitään auki. Kaiken tän melankolisuuden keskellä sanoma on kuitenkin lopulta positiivinen. Minä olen vihdoin oppinut hölläämään ja nauttimaan ajasta, jolloin ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Tämä on just sellainen sesonki, kun en keksi mitään mukavampaa kuin koti ja täydellinen mukavuus. Tähän mukavuuteen tuli hetki sitten ihan uusi aspekti, kun sain Comfyltä yhteistyössä mun elämäni ensimmäisen vilttihupparin. Tähän super pehmoseen vaatekappaleeseen on yhdistetty siis huppari ja viltti! Voin sanoa, että eipähän purista mistään ja tän mukavammaksi ei voi matskukaan mennä. Viltin kanssa säätämisen sijasta sen voi siis nyt heittää hupparin muodossa päälle. Eipä tarvi todellakaan myöskään palella ja ton kanssa on niin hyvä olla, että oon nyt parina (lue viimisenä kymmenenä) iltana meinannut nukahtaa sohvalle sen kanssa. 

Eilen vietin iltaa mun vilttihupparissa porukoiden terassilla ja taiteilin samanlaista ihanuutta pakettiin mun parhaalle ystävälle. Oon niin innoissani, että pääsen antamaan tälle reippaalle tytölle yhden hyvän syyn lisää lepoon ja itsestä huolehtimiseen. 


Comfy on myös täydellinen joululahjavinkki pukinkonttiin. 


Jos voisin, lähettäisin nyt yhden tällaisen kaikille teille reippaille tytöille, sillä jokainen meistä ansaitsee levätä ja joskus ihan vaan olla vilttihupparin suojassa sohvalla. Koska mä en voi valitettavasti kuitenkaan näin tehdä, kannustan sua pitämään itestäsi huolta. Ota haltuun Comfystoren nettisivut ja tilaa itellesi lempparivärissä oma comfy. Tämä vaaleanpunainen on esimerkiksi aivan ihana. 

Näiden sanojen myötä haluan toivottaa jokaiselle ihanaa joulunaikaa! 

Xo, V 


Kommentit

Suositut tekstit